چهارشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۲

به همت اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد؛

کارگاه آموزشی مهارت های مورد نیاز کتابداران برای ورود به بازار کار برگزار شد

کارگاه آموزشی مهارت های مورد نیاز کتابداران برای ورود به بازار کار برگزار شد

به همت انجمن کتابداری شاخه خراسان و با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد و سازمان کتابخانه ها و موزه های آستان قدس رضوی، کارگاه آموزشی «مهارتهای مورد نیاز کتابداران برای ورود به بازار کار و نحوه یافتن شغل» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، به همت انجمن کتابداری شاخه خراسان  و با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد و سازمان کتابخانه ها و موزه های آستان قدس رضوی، کارگاه آموزشی مهارتهای مورد نیاز کتابداران برای ورود به بازار کار و نحوه یافتن شغل برگزار شد.

محمدرضا بدیع زادگان دانشجوی دکترای علم اطلاعات و دانش شناسی و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان مشهد و مدرس این کارگاه در این نشست آموزشی برای دانشجویان و فارغ تحصیلان رشته علم اطلاعات و دانش شناسی راهکارهایی را جهت ورود  به بازار کسب و کار و راه یافتن به کتابخانه های عمومی ارائه نمود.

بدیع زادگان، کسب مهارتهای فنی و فردی و داشتن خلاقیت فردی را برای دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته بسیار ضروری دانست و از آنها خواست تا با بهبود مهارت زبان انگلیسی و مهارتهای فناوری اطلاعات به عنوان دو مهارت اساسی این رشته خود را  جهت ورود به بازار کار مهیا نمایند. وی با تاکید به اینکه داشتن مهارت و تسلط به زبان انگلیسی علاوه بر بازار کار می تواند در ارتقاء سطح تحصیلی آنها تاثیر بسزایی داشته باشد افزود در کنار آن، داشتن مهارت آی تی مثل آشنایی با نرم افزارهای مختلف کاری و طراحی سایت از  مواردی است که دانشجویان و فارغ التحصیلان این رشته می توانند با کسب آن خود را در میان سایرین متمایز کنند.

بدیع زادگان در ادامه، آشنایی با ارگان های زیر ربط مثل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و شناخت فضای کتابخانه ای و ارگان ها و سازمان های مرتبط با کتابخانه ها که می توانند در ارتقاء سطح فعالیتهای فرهنگی و شناساندن آن ها به عموم مردم تاثیر بسزایی داشته باشند، را بخصوص پیش از ورود به بازار کار برای متقاضیان این رشته اصلی مهم دانست و تاکید کرد، افرادی که برای مصاحبه دعوت می شوند باید رزومه مناسبی از پیش تدوین کرده باشند و همچنین برنامه کاری برای ورود به این فضا را به همراه داشته باشند؛ این امر می تواند منجر به بالا بردن وجه فردی و مهارتی این افراد در هنگام مصاحبه شغلی شان باشد و شانس کاری آنها را چندین برابر افزایش دهد.

وی در ادامه به دانشجویان و فارغ تحصیلان این رشته تاکید کرد در زمان دانشجویی حتما فرصت کار در کتابخانه های عمومی را به عنوان کتابدار افتخاری از دست ندهند و یا از فرصت حضور در کتابخانه های مشارکتی و حتی عضویت در این کتابخانه ها بهره ببرند.

بدیع زادگان افزود هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی برای دانشجویان و فارغ التحصیلان به اکثریت افرادی است که برای مصاحبه کاری سردرگم هستند و حتی توانایی نوشتن رزومه مناسب یا برنامه ریزی کاری را ندارند. وی از دانشجویان، فارغ تحصیلان و حتی کتابداران خواست تا مطالعه را فراموش نکنند و حداقل در روز ۱۵ دقیقه را صرف خواندن و آموختن مطالب جدید نمایند که این امر در دراز مدت از آنها افرادی کاربلد و متمایز در حرفه  را خواهد ساخت.

داشتن مهارتهای ارتباطی نیز عنصر اساسی دیگری بود که وی کسب آن برای متقاضیان این کار را، با توجه به ماهیت کار کتابخانه ها و ارتباطات آن با سازمان ها و ارگان ها، افراد مختلف، رسانه ها  و ... بسیار حائز اهمیت دانست و از ایشان خواست حتما این مهارت را بیاموزند و به آن مسلط باشند.

این جلسه در بستر اسکای روم برگزار شد و به حاضرین در برنامه گواهی شرکت در کارگاه اهدا خواهد گردید.

کارگاه آموزشی مهارت های مورد نیاز کتابداران برای ورود به بازار کار برگزار شد

کارگاه آموزشی مهارت های مورد نیاز کتابداران برای ورود به بازار کار برگزار شد

برچسب‌ها

ارسال نظر

    • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
    • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.
6 + 11 =